Источник: АО «Астық Транс»
«Астық Транс» АҚ вагон паркінің жаңа өнімге дайындығы туралы
Алдын ала бағалау бойынша 2019 жылы жаңа астық өнімінің көлемі — шамамен 20 млн.тоннаны құрайды. Өндіріс көлемін, ауыспалы қалдықтарды, астық сапасының болжамын және нарықтық конъюнктураны ескере отырып, экспорттық әлеует астық эквивалентіндегі 10 млн.тоннаға дейін астық пен ұнды құрауы мүмкін. Қазіргі уақытта бірқатар облыстарда 740 мың гектар алқап жиналды және астық трейдерлері келісім-шарттар жасауға және тасымалдарды жоспарлауға кірісті.
«Астық Транс» АҚ компаниясы — Қазақстандағы астық тасымалдау вагондарының жүйелік операторы болып табылады. Компанияның басқаруындағы парк — шамамен 6 300-ден астам астық тасушыдан тұрады. Естеріңізге сала кетейік, осыдан бірнеше жыл бұрын Қазақстанның астық тасымалдау вагондары паркі 4000-нан аспаған болатын. Вагондар толығымен жарамды және жаңа өнімді тасымалдауға дайын.
«Астық Транс» АҚ жыл сайын жаңа вагондарды сатып алуға және қолданыстағы паркті жаңғыртуға инвестиция салады.
Осылайша, 2018 жылы компания 11,9 млрд. теңге инвестициялады, 721 астық таситын вагон сатып алып, 682 меншікті астық тасушы вагонның қызмет ету мерзімін ұзарта отырып күрделі жөндеу жұмыстарын жүргізді..
2019 жылы «Астық Транс» АҚ осы мақсаттарға 15 млрд.теңгеге дейін инвестиция салуды жоспарлап отыр. 2019 жылдың 7 айында компания 250 вагон сатып алып, 310 вагонның қызмет ету мерзімін ұзарта отырып күрделі жөндеу жұмыстарын жүргізді. Сонымен қатар, 898 деполық жөндеу және 2 898 ағымдағы жөндеу жүргізілді.
Жөндеу - бұл компания шығыстарының негізгі бабы және тасымалдардың өзіндік құнын басқарудың негізгі факторы. Өкінішке орай, екінші жыл қатарынан осы сегменттегі өндірістік инфляция айтарлықтай өсімді көрсетіп отыр. Жалпы жөндеу жұмыстарының құны және вагондар үшін қосалқы бөлшектердің құны еселенеді.
Мәселен, 2019 жылы вагондардың бүйір жақтауларының құны 2018 жылмен салыстырғанда 42% - ға артты. 2018 жылы 2017 жылмен салыстырғанда өсім 100% құрады. Бұл көрсеткіш 2019 жылы 45% — ға, 2018 жылы 120% - ға өсті. Дөңгелек жұптарын күрделі жөндеу құны 2019 жылы 79% — ға, 2018 жылы-100% - ға өсті. 2019 жылы жаңа доңғалақ жұптарының бағасы 75% - ға өсіп, 2 250 000 теңгені құрады.
Вагон жөндеу процесінің өзінің қымбаттауы қосалқы бөлшектер бағасының күрт өсуіне, сондай-ақ қосалқы бөлшектер мен жинақтаушылардың өткір тапшылығына байланысты болды. Жөндеу жұмыстары құнының қымбаттауына теңге бағамының төмендеуі да әсер етті, өйткені жөндеуде пайдаланылатын бөлшектер басқа елдерде өндіріледі.
Қосалқы бөлшектердің тапшылығы мен қымбаттауын және вагондарды жөндеу құнының тиісінше артуын ескере отырып, жақын арада Компания бірқатар жеңілдіктерді алып тастауға және тарифтерді индекстеуге мәжбүр болады (инфляциялық күтулердің шегінен аспайтын).
Сонымен қатар, компанияның тарифтері, тіпті шегерімдердің күшін жоюды ескере отырып, Қазақстанның астық нарығында жұмыс істейтін барлық операторлар арасында бұрынғысынша ең қолжетімді болып қала береді. «Астық Транс» компаниясының саясаты бұдан әрі де өндірістік инфляциядан төмен ставкаларды барынша ұстап тұруға, паркті жаңартуға және астық логистикалық инфрақұрылымының тиімділігін арттыруға бағытталатын болады. Тарифке жеңілдіктер беру астық маусымының екінші жартысында, жоғары құбылмалылықты тегістейтін механизм ретінде, астық циклінің екінші жартысында жаңартылады.