Жыл сайын астық өндірушілер, трейдерлер мен тасымалдаушылар жаңа егін жинау маусымын күтеді. Өткен қиын маусымды бастан өткеріп, олар белсенділікті арттыруға және белсенді тасымалдауға үміттенді.
Дегенмен, әрбір жылдың өз ерекшеліктері бар. Биылғы жылы біз тасымалдау географиясының айтарлықтай қысқарғанын және қолданыстағы бағыттарға жүктеменің артқанын көріп отырмыз.
Арпаның жоғары ішкі бағасы және төлем проблемалары Иранға тасымалдауды іс жүзінде мүмкін етпеді, бірақ Қытайдан сұраныс түсті. Қытай бізге Иранның сұранысын алмастыра ала ма? Естеріңізге сала кетейік, 2018 жылы Иранға арпа экспорты 1597 мың тоннаны, 2019 жылы 1438 мың тоннаны, 2020 жылдың 9 айында және 2020 жылы барлығы 466,5 мың тоннаны құрады және тасымалдарды жандандыру байқалмады.
2020 жылдың 9 айында Қытайға тасымалдау шынымен 22% — ға өсті, ал астық тасымалы өсті. Хопперлер 2020 жылдың 9 айында Қытайға 3 есе көп астық тасымалдады және олардың үлесі 2019 жылы 8% — дан 2020 жылдың 9 айында 21% — ға дейін өсті.
Кедендік статистика деректері бойынша 2020 жылдың 9 айында 498,6 мың тонна дәнді және майлы дақылдар экспортталды, бұл өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 7% өсімді көрсетті. Теміржол тасымалы мен жалпы экспорттың өсуіндегі айырмашылық автомобиль көлігімен тасымалдаудың төмендеуін көрсетуі мүмкін.
Арпаға келетін болсақ, 2019 жылы 9 айда Қытайға 13,4 мың тонна, 2020 жылы 107,7 мың тонна экспортталды, өсім 8 есе! Алайда, бұл 1500 мың тонна сұранысы бар Иранды алмастыра алмайды.
Осылайша, біз миллион тоннаға жуық арпаның экспортын жоғалтып алуымыз мүмкін, өйткені Қытай Халық Республикасының түсіру ресурстары айтарлықтай шектеулі болып табылады және Қазақстан бұл процеске әсер ете алмайды.